23 تیر 1403
دسته بندی نشده صنعت کار و کارگر کسب و کار

نخستین مجمع رهبران و مدیران کسب و کار استان گیلان در رشت برگزار شد

مدیر گروه دانش بنیان کاشف در این همایش ضمن خوشامد گویی به مدعوین اظهار داشت: برگزاری این رویداد مهم برای اولین بار سال گذشته در یک دور همی تحت عنوان یلدا سامیت که بیش از ۱۵۰ نفر از مدیران استان شرکت داشتند، پیشنهاد گردید.

دکتر روهام قلیچی تصریح کرد: تلاش در راستای ارتقای سطح تحلیل و دیدگاه های اقتصادی رهبران و مدیران کسب و کارهای استان گیلان و ارائه آمارها و تحلیلهای دقیق و معتبر از روندهای اقتصادی ملی و بین المللی در سال جاری، از مهمترین اهداف این رویداد می باشد.

وی یاد آور شد: سخنرانان رویداد امروز، تماما از مدرسان برجسته ملی می باشند که در حوزه های تعالی ذهن، توسعه فردی مدیران، استراتژی های کسب و کارها در سال ۱۴۰۳ و آخرین متدهای صنعت پخش و لجستیک به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین در این همایش به روز ترین آمارها از معتبرترین سازمانهای ملی و بین المللی در خصوص دیدگاه و دغدغه های رهبران و مدیران کسب و کار، سبک زندگی رهبران و مدیران کسب و کار، مبحث کمبود نقدینگی و روندهای فضای کسب و کار در ایران، برای شرکت کنندگان در رویداد مذکور تشریح خواهد گردید.

مدیر گروه دانش بنیان کاشف افزود ، امیدواریم با برگزاری چنین نشست هایی هر چند کوچک، در راستای سرمایه گذاری در کشور و خصوصا استان گیلان تلاش نماییم.

در ادامه این همایش امیر شرکت بنیانگذار کوچینگ ذهن، فعال اقتصادی و کار آفرین جوان حوزه مدیریت و برندینگ اظهار داشت: شناخت و بهره‌مندی از قدرت ذهن، یک فرصت تحول آفرین است که می‌تواند زندگی را به یک تجربه زیبا تبدیل کند. ذهن، مرکز کنترل و فرماندهی ماست و فعالیت هوش و ادراک و اندیشه ما در ذهنمان قرار دارد و قدرت اصلی زندگی در ذهن و اندیشه ماست. وی ادامه داد: ما فقط از یک درصد قابلیت خود به صورت خودآگاه استفاده می‌کنیم و شناخت ذهن می‌تواند عملکرد ما را ده‌ها برابر افزایش دهد؛ درک صحیح از این قدرت بی‌پایان می‌تواند در جهت بهبود کیفیت زندگی و توسعه فردی و موفقیت ما، بسیار تاثیرگذار باشد.

به گفته این فعال اقتصادی هر یک از ما باید مربی ذهن خودمان باشیم .یعنی ما در زندگی نباید فقط به دنبال نشانه ها باشیم بلکه در حقیقت باید ریشه ها را درمان کنیم.بنیانگذار کوچینگ ذهن تاکید کرد: برای ایجاد کسب و کار موفق باید بهترین خودمان باشیم و دنیا را جای بهتری برای زندگی درست کنیم؛ یعنی با کنترل ذهن عصای معجزه گر خودمان باشیم.

مجتبی برقبانی مشاور و منتور کسب و کار نیز در این همایش بیان داشت: دستیابی به هدف های شغلی و سازمانی، به شما کمک می کند تا استراتژی های موقر برای رشد و توسعه کسب و کار خود تعریف و پیاده سازی کنیم.وی در ادامه به مبحث مهم برندسازی در حوزه کسب و کار اشاره ای داشت و افزود: فرآیند ایجاد هویت موضوع منحصر به فرد هر برای کسب و کار محسوب می شود که آن را از رقبا متمایز کرده و به حفظ مشتریان کمک می کند.

مجتبی برقبانی در ادامه به سناریوی تولید محتوا در برندینگ پرداخت و ادامه داد: انواع برندینگ در بازاریابی نقش بسزایی دارد، اگر روی برند ها کار کنیم، هزینه را در فروش کاهش خواهیم داد.وی با بیان اینکه برای تبدیل شدن به یک برند خوب باید به نرم افزار ها توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: داشتن حال خوب، مهربانی‌ و سوشال برندینگ در بازاریابی و حوزه کسب و کار بسیار موثر است.

مجتبی برقبانی در ادامه به معضلات برندها نیز اشاره کرد و ادامه داد: ازدیاد برندها، عدم وجود ایده های خلاقان و بی اعتمادی مشترکین را می توان دلیل شکست بسیاری از شرکت ها و کارخانجات دانست و بایستی در این خصوص عارضه یابی کرد.در ادامه این مدرس دانشگاه، در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت استراتژیک، رهبری تحول‌آفرین، نوآوری و برندینگ، نظرات و دیدگاه‌های خود را با حاضرین به اشتراک گذاشت.

مدرس توسعه فردی و شخصیت شناسی در نخستین مجمع رهبران و مدیران کسب و کار استان گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی در رشت برگزار شد، اظهار داشت: تیپ شخصیت شناسی حلقه مفقوده بسیاری از کسب و کار می باشد.

مهدی امیر اقبال با بیان اینکه بحث ارتباطات در حوزه کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، یاد آور شد: بزرگ ترین مشکل امروز جامعه ایرانی تعارضاتی است که بین روابط فردی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بحث مهارتهای نرم و مهارتهای سخت در حوزه کسب و کار مدیران از مسائل پر چالش است، تصریح کرد: ۸۰ درصد کسانی که کمپانی های موفق در دنیا دارند، بر این باورند که مهارتهای نرم در موفقیت آنها تاثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: مواردی چون مدیریت زمان، توانایی های برنامه ریزی، قدرت حل مسئله، استخدام و نگه داشت پرسنل، مشخصات نقاط ضعف و آگاهی از لایه های پنهانی افراد نیز از جمله موارد مهمی است که مدیران کسب و کار باید در نظر داشته باشند.

امیر اقبال به ظرفیت های استفاده از مدل تیپ شناسی نیز اشاره ای داشت و گفت: تسهیل رشد تخصصی و حرفه ای، انگیزش کارمندان، تعارض تیپ کمتر، راندمان بیشتر، افزایش فروش و بهینه سازی تبلیغات از جمله موارد ظرفیت های استفاده از مدل تیپ شناسی است.

مدرس توسعه فردی و شخصیت شناسی تاکید کرد: تمام صاحبان کسب و کار می دانند که مهمترین سرمایه ای که در اختیار دارند سرمایه انسانی است.وی با بیان اینکه تیپ شناسی در بسیاری از شاخه های علم مدیریت کاربرد دارد تصریح کرد: تایپولوژی به سازمان کمک می کند تا برای درک و شناخت صحیح از افراد در جلسات استخدام، مذاکره، فروش و همچنین رهبری و تیم داری بسیار قدرتمندتر از پیش عمل کنند.

وحید حاجی پاشا مدرس و مشاور صنعت پخش در همایش مذکور به نقش مهم مدیران در کسب و کار پرداخت و بیان داشت: برنامه ریزی، طرح مدل کسب و کار، تدوین نقشه راه و سازماندهی از مهمترین موارد در حوزه کسب و کار می باشد.وی در ادامه به نقش مدیر مجموعه یا شرکت در این زمینه پرداخت و اذعان داشت: نفوذ و رهبری، واسپاری و تفویض اختیار، برقراری ارتباط بین ارکان سازمان، اهمیت دادن به نقش فرد در سازمان، نظارت و کنترل، داشبردهای مدیریتی و از همه مهمتر آموزش از جمله موارد مهم مدیریتی در حوزه کسب و کار می باشد.

وحید حاجی پاشا به دیگر موارد مهم در صنعت پخش اشاره کرد و گفت: اگر می خواهید تبدیل به یک فروشنده حرفه ای شوید باید با سه مورد تکرار، ارتباط و تسلط آشنا باشید.

وی با تاکید بر کنترل کردن، اصلاح و تغییر، نقش نظارت و کنترل در مسائل مالی در صنعت پخش برای یک مدیر بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: هماهنگی در امور توسعه فرد و چرخه زندگی در محیط کسب و کار اهمیت وافر دارد و مدیر عامل تنها کسی است که باید به تمام مسائل در سیستم مربوط به خود پاسخگو باشد.

شایان ذکر می باشد، نخستین مجمع رهبران و مدیران کسب و کار استان گیلان به همت گروه دانش بنیان کاشف و با حمایت شرکت کاله، مرکز مشاوره کارآفرینی راشا، هلدینگ گردشگری هیراد و شرکت نمایشگاهی شهر صنعت داتیس در سالن همایش بانک ملی گیلان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *